Pages

Sunday, 5 February 2017

Uusi työ ja muita ihanuuksia

Tänään on todella hyvä päivä. Meillä on nimittäin Sunday Funday - including herkkupäivä! Olemme eläneet herkuttomasti tammikuun alusta lähtien. Herkuttomuus on siis minulle tarkoittanut sokerittomuutta ja rasvattomuutta (roskaruoat, chipsit yms). Okei myönnän, että tammikuun puolivälissä söin yhtenä päivänä sukulaisilla pullaa ja kakkua. Mutta mielestäni yksi päivä ei ole paha - olen silti ylpeä itsestäni. Meni vielä todella kivuttomasti. Kun sokerista ja hampurilaishimosta pääsee eroon niin se pysyy poissa. Yritän nyt pysyä tässä herkuttomassa elämässä siten, että parin viikon välein voi ottaa iisin päivän. Katsotaan toimiiko. Myös lihansyöntiä olen vähentänyt tietoisesti. Minähän olen kohta aivan pyhimys, haha.

Oikeastaan koko viikon on kuitenkin tehnyt erityisen mahtavaksi se, että sain viime perjantaina kuulla ylennyksestäni. Sen jälkeen alkoi todella kova rumba ja työtahti on ollut hektinen. Yöunetkin kärsi aika paljon, mutta kait se siitä tasaantuu kun olen päässyt kunnolla kiinni uuteen positioon. Olen siis ollut jo viikon verran Dinglen asiakkuushallinta- ja myyntitiimin vetäjä sekä johtoryhmän jäsen. Elämä siis todellakin hymyilee!


Mutta tänään agendalla on siis brunssi Lilla Robertsissa. En ole käynyt siellä mutta kuullut paljon hyvää. Sen jälkeen ajattelimme käydä saunomassa Uunisaaressa tai Löylyssä. Pakko saada myös yksi Runebergin torttu.




Tuesday, 31 January 2017

5550 vatsaliikettä myöhemmin...

Sain äsken meidän 30 päivän vatsalihashaasteen finaaliin! Ei juma! Viimeiset yhdeksän päivää 50 liikkeen sarjoilla ja yli kahden minuutin kokonaislankutuksilla alkoi kyllä jo oikeasti potuttamaan. Haasteen suorittamiseen meni lopussa varmaan vartti päivässä. Mutta tein oikeasti joka ikisen treenin. Piti oikein ottaa excel käyttöön, että sain koko 30 päivän määrät ynnättyä.

Tein 30 päivän aikana yhteensä: 
1110 miesten punnerrusta
83 minuuttia ja 15 sekunttia lankkuja 
5550 muuta vatsalihasliikettä (supermiestä, perusrutistuksia, tuulilasinpyyhkijöitä jne)

Sarjojen pituushan nousi about viikon välein ja täytyy sanoa, että tässä kuukauden aikana erityisesti miesten punnerrus kehittyi. Uskon että lankut ja punnerrus kokonaisvaltaisina liikkeinä vaikutti myös esim olkapäihin jonkin verran. En sinänsä laihtunut kuukauden aikana, joten sixpackiä ei todellakaan ole edes horisontissa - mutta hieman huomaa lihasten kehittyneen.

Aion jatkaa vielä jollain päivittäisellä alavatsaliikesarjalla helmikuussa (tässä haasteessa ei ollut mitään selkeitä alavatsaliikkeitä) ja tehdä miesten punnerruksia 30 päivässä. En halua menettää tekniikkaa jonka olen saanut kovalla vaivalla kasaan. Ensimmäisinä päivinä keskivartalon hallinta petti aivan täysin kun piti punnertaa, mutta nyt on jo aivan eri boogie.

Suosittelen ehdottomasti tällaista kuntokuuria. Varsinkin kehityksen huomaaminen tuo lisäpontta treenailuun! Motivaatiota piti yllä myös se että haasteessa oli avomies messissä. Ei kehdannut jättää kesken. Tosin huomautettakoon ettei toinen meistä suoritunut haasteesta vaan rikkoi selkänsä (yeah right?!) jo 1,5 viikkoa sitten ja jätti homman kesken. Tästä aion pottuilla koko loppuvuoden. :D 


Back to Top